ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ

Πανελλήνιες εξετάσεις – Προετοιμασία στη Φυσική

Αλλαγές στο Λύκειο και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Οι αλλαγές που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το Λύκειο, δεν πρέπει να αποπροσανατολίσουν μαθητές και γονείς. Τίποτα ουσιαστικό δεν αλλάζει. Τα ΤΕΠ (Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης) αφορούν αδύναμους μαθητές που δεν έχουν σκοπό να δωσουν Πανελλήνιες με αξιώσεις. Θα αποτελούνται αποκλειστικά απο ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης. Επομένως η προετοιμασία των μαθητών που θέλουν να εισαχθούν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δε θα διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν. Ουσιαστική αλλαγή αποτελούν μόνο το γεγονός πως ο βαθμός απολυτηρίου θα διαμορφώνει το βαθμό των πανελληνίων σε ποσοστό 10%, καθώς και η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας (το οποιο δεν επιρρεάζει σε τίποτα τη διδασκαλία της ύλης).

 

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν το επιστέγασμα της σκληρής δουλειάς των μαθητών κατά τη φοίτησή τους στο Λύκειο. Είναι μια διαδικασία επίπονη και ψυχοφθόρα. Για το λόγο αυτό η στήριξη και καθοδήγησή τους από γονείς και εκπαιδευτικούς, είναι απαραίτητη. Ο καθηγητής φυσικής, Γιάννης Μαυρομματάκης καθοδηγεί τους μαθητές στον αγώνα τους αυτόν, επι δεκαέξι χρόνια με μεγάλη επιτυχία.

Η σωστή προετοιμασία του μαθήματος της φυσικής ξεκινά από την Α΄ Λυκείου. Η ύλη της τάξης αυτής αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι της φυσικής που διδάσκεται ο μαθητής κατά τη διάρκεια της Γ’ Λυκείου. Έννοιες όπως: Κινηματική, άντληση πληροφοριών από γραφικές παραστάσεις, ανάλυση δυνάμεων, θεμελιώδης νόμος της μηχανικής, ΘΜΚΕ, ΑΔΜΕ κ.α, είναι απαραίτητες. Ο μαθητής οφείλει να τις κατέχει στον υπερθετικό βαθμό, εάν επιθυμεί να πετύχει τους στόχους του. Παράλληλα, η τάξη αυτή είναι ιδανική για να εμφυσήσει ο καθηγητής, το θετικό τρόπο σκέψης, στο μαθητή. Ας μην ξεχνάμε πως ο τρόπος διεξαγωγής και οι απαιτήσεις του μαθήματος, είναι εκ διαμέτρου αντίθετα με τον τρόπο που διδάσκεται η φυσική στο γυμνάσιο. Ο μαθητής πλέον έρχεται αντιμέτωπος με συνδυαστικά προβλήματα που απαιτούν κριτική σκέψη και την σε βάθος κατανόηση της διδασκόμενης θεωρίας.

Σε αντίθεση με την ύλη της Α’ τάξης, μόλις το 25% των κεφαλαίων της φυσικής που διδάσκεται ο μαθητής στη Β’ Λυκείου αποτελεί εξεταστέα ύλη των πανελληνίων. Ακριβώς για αυτό το λόγο, ο καθηγητής Γιάννης Μαυρομματάκης, προτείνει η προετοιμασία των πανελληνίων να ξεκινήσει από τα μέσα της Β΄ τάξης του λυκείου. Με τον τρόπο αυτό οι υποψήφιοι δύνανται να αφομοιώσουν με άνεση την ύλη, να εξαλείψουν τυχόν σκοτεινά σημεία της και αδυναμίες που ενδεχομένως προκύψουν, καθώς και να κερδίσουν πολύτιμο έξτρα χρόνο για επαναλήψεις. Η άνεση χρόνου, βοηθάει στη διαχείριση του άγχους των παιδιών, αφού νιώθουν πως, για όποιες απορίες και προβλήματα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, θα υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος ώστε να αντιμετωπιστούν.

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί πως τα ανωτέρω δε σημαίνουν οτι αν ένας μαθητής επιλέξει να ξεκινήσει την προετοιμασία του το καλοκαίρι πριν απο την έναρξη της Γ΄ λυκείου, δε θα υπάρχει ο χρόνος για μια ολοκληρωμένη προσπάθεια. Η μεθοδικότητα, η οργάνωση και το πρόγραμμα συνδυαστικά με την σωστή καθοδήγηση οδηγούν στην επιτυχία. Απλώς, η παρούσα δομή της διδασκαλίας της φυσικής στο λύκειο, μας παρέχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε συμπληρωματικά για προετοιμασία και την Β’ τάξη.

Εν κατακλείδι, οι γνώσεις που λαμβάνει ο μαθητής κατά τη διάρκεια της Α’ τάξης του λυκείου, θέτουν ισχυρές βάσεις για την επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις. Επιπρόσθετα, το δεύτερο τετράμηνο της Β’ τάξης, είναι μια ιδανική περίοδος για να ξεκινήσει η προετοιμασία για τις πανελλήνιες.

Για οποιαδήποτε απορία, συμβουλή ή καθοδήγηση για το πως θα πρέπει να πορευτεί ο μαθητής για να πετύχει τους στόχους του – την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – μη διστάσετε να επικοινωνήσετε.